Esclau de les meves paraules i amo del meu silenci.


Benvingut al blog personal d'un poeta afeccionat català. Em faig dir llamp! a la web. Amb els anys he anat fent petites composicions poètiques, que mica en mica vaig afegint al meu bloc. Sigues benvingut, entra, llegeix i comenta si et vé de gust. Tingues el plaer de llegir bocinets de poesia.

diumenge, 2 de maig del 2010

Anticipació

Anticipació: f 1 1 Acció d'anticipar; 2 l'efecte. 2 LIT Figura retòrica amb la qual són refutades per endavant les objeccions que poden ésser fetes. [...] 5 PSIC Fenomen psíquic en virtut del qual el subjecte viu imaginativament el futur.

Anticipació - per llamp!

Preparats? Llestos? Ja!

Quan anticipo...

Preavís:
Us trobareu bastants preàmbuls,
Prenc precaucions,
Em precedeix la ignorància,
Responc als precs,
Sóc precursor,
Predetermino amb coneixement,
Predic el futur,
Predisposo l'ocasió,
Predomino la situació,
Preestableixo les normes,
Faig preferible qualsevol cosa,
Pregunto amb antelació,
Tinc prejudicis formats,
Faig judicis preliminars,
No reacciono prematurament,
No sóc gens premeditat,
Compto amb premisses,
Prenoto l'ambient,
Em preocupo dels demés,
Prepondera la raó en mi,
Passo de prerrogatives,
Presagio els esdeveniments,
Prescric els meus poemes a RC,
Presencio el següent pas,
Em presento voluntari,
Preservo la integritat,
Estic previngut,
Sóc previsor,
Tinc el privilegi de compartir.

1 comentari:

  1. Els antònims d’en Toni
    (Contrarèpliques, a l’estil d’Assaig de plagi a la taverna):

    "Em demoro en els preàmbuls,
    em retardo en el futur,
    m’enlleeixo en el coneixement,
    m’ajorno en les decisions,
    m’endarrereixo en la reacció,
    em prorrogo en la raó,
    em dilato en l'explicació."

    Amb el meu afecte, a l’amic llamp!
    Ens hi veiem, ens hi llegim.

    T.

    ResponElimina