Esclau de les meves paraules i amo del meu silenci.


Benvingut al blog personal d'un poeta afeccionat català. Em faig dir llamp! a la web. Amb els anys he anat fent petites composicions poètiques, que mica en mica vaig afegint al meu bloc. Sigues benvingut, entra, llegeix i comenta si et vé de gust. Tingues el plaer de llegir bocinets de poesia.

diumenge, 2 de maig del 2010

Compassió

Compassió: f Sentiment amb què hom pren part en el sofriment d'altri, pena que hom sent davant la desgràcia, els defectes, etc, d'un altre, pietat, commiseració. Li haurien de tenir compassió, perquè en fa. No sent compassió per ningú. Aquesta desgràcia tampoc no et mou a compassió?

Compassió - per llamp!

El meu concepte de compassió
neix en el deliri del patiment
i se'm mostra indolent
quan més el pateixo.

El meu deliri de compassió
neix amb el desig de bé
i se m'alleugera
al pas que l'obvio.

El meu desig de compassió
neix amb la necessitat de l'altre
i se'm demostra irreprimible
quan hi ha motiu al darrera.

La meva necessitat de compassió
neix amb el do del suggeriment
i se'm queda el cor de pedra
al temps que somou el repòs.

El meu suggeriment per la compassió
neix de la gràcia en definir-la
i se'm fa difícil fer-ho
quan vull intentar-ho.

La meva definició de compassió
neix en el concepte del deliri
i desitja crear una necessitat
quan vull suggerir... compadir.

1 comentari:

  1. Els antònims d’en Toni
    (Contrarèpliques, a l’estil d’Assaig de plagi a la taverna):

    Compassió?

    "Sóc cruel en el deliri,
    impiu en la necessitat,
    inclement al suggeriment,
    insensible a la indolència."

    Amb el meu afecte, a l’amic llamp!
    Ens hi veiem, ens hi llegim.

    T.

    ResponElimina